Vervangende stempas aanvragen

In de week van 22 september 2025 ontvangt u uw stempas via de post. Heeft u geen stempas ontvangen, bent u deze kwijt of is deze ernstig beschadigd? Dan kunt u een nieuwe stempas aanvragen.

De stempas wordt verzonden naar het adres waar u op 15 september 2025 staat ingeschreven.

Hoe kunt u een vervangende stempas aanvragen?

Digitaal aanvragen vervangende stempas 

U kunt een vervangende stempas digitaal aanvragen vanaf 29 september 2025. 

Schriftelijk aanvragen vervangende stempas

U kunt het formulier voor een vervangende stempas downloaden via de onderstaande knop, telefonisch aanvragen via (010) 248 4000 of persoonlijk afhalen bij de balie tijdens openingstijden.

Formulier vervangende stempas

Stuur het formulier op via het contactformulier of per post naar: Gemeente Vlaardingen,Team verkiezingen, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen.

Houd er rekening mee dat u het formulier tijdig opstuurt. Een schriftelijk aanvraag voor een vervangende stempas moet uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 bij de gemeente binnen zijn.

Persoonlijk aanvragen aan de balie 

Mondeling kunt u een vervangende stempas aanvragen tot uiterlijk dinsdag 28 oktober 2025, 12.00 uur. U kunt zich hiervoor persoonlijk met (een kopie van) uw identiteitsbewijs melden aan de balie van het Stadskantoor. Kijk voor de openingstijden op www.vlaardingen.nl/Contact/Langskomen/Stadskantoor_Westnieuwland.

Oude stempas teruggevonden?

Uw oude stempas is niet meer geldig zodra er een nieuwe stempas wordt gemaakt. Met uw oude stempas kunt u niet meer stemmen.

Heeft u twee stempassen en weet u niet welke stempas u moet meenemen naar het stembureau? Neem beide stempassen mee naar het stembureau. De voorzitter van het stembureau kan nakijken met welke stempas u uw stem kan uitbrengen. U krijgt van de voorzitter één stembiljet.