Afspraak maken

U kunt op het stadskantoor alleen terecht op afspraak. Hierdoor zijn er geen wachttijden en kunt u er zeker van zijn dat uw aanvraag direct door de juiste medewerker in behandeling wordt genomen.

Regelen op het stadskantoor

Bij de balie op het stadskantoor kunt u heel veel regelen, van aangifte geboorte tot de aanvraag van uw reisdocument.

U kunt zelf een afspraak maken via deze website:

Lukt het digitaal maken van een afspraak niet, of staat de datum en/of het tijdstip er niet bij waarop u langs wilt komen?  Laat het ons weten en stuur uw gegevens via het contactformulier. Er wordt dan contact met u opgenomen om tot een passende oplossing te komen.

Coronamaatregelen

Mondkapje

Het dragen van een mondkapje is verplicht in publieke binnenruimten. Dat betekent dat wij onze bezoekers in de publiekshal (Westnieuwland 6) vragen een mondkapje te dragen. Komt u naar de gemeente zonder mondkapje, dan krijgt u deze gratis bij binnenkomst aangeboden. Ook met het mondkapje op blijft 1,5 meter afstand de regel. Tijdens de afspraak mag u kort het mondkapje afzetten voor identificatie, als dat nodig is.

Registreren

Heeft u bij ons een afspraak? Dan vragen wij om uw naam, telefoonnummer en e-mailadres. Deze gegevens zijn nodig voor eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD bij een coronabesmetting. We gebruiken deze gegevens niet voor andere doeleinden en ze kunnen alleen door de regionale GGD worden opgevraagd. Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met deze gegevens.

Kom alleen

We vragen u om alleen naar uw afspraak te komen. Kunt u echt niet alleen komen? Dan is 1 begeleider welkom om u te helpen. Als u geen oppas heeft mag u uw kinderen tot 13 jaar meenemen. Kom maximaal 5 minuten voor uw afgesproken tijd naar het stadskantoor. Zo voorkomen we dat we te veel bezoekers tegelijk in onze wachtruimte hebben.

Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Stel uw bezoek dan uit.

Afspraak wijzigen of afzeggen

Als u zelf digitaal een afspraak gemaakt heeft, kunt u deze via de bevestigingsmail zelf online wijzigen of afzeggen. Lukt dat niet, neem dan telefonisch contact op tijdens kantooruren.

Maak uw afspraak bij de gemeente zelf

Bedrijven op internet bieden tegen betaling aan om een afspraak te maken bij de gemeente. Dit raden we sterk af vanwege de kosten en het moeten doorgeven van uw persoonlijke gegevens. Zelf een afspraak maken bij de gemeente is gratis, gemakkelijk en uw gegevens zijn veilig.

Openingstijden

U kunt op het stadskantoor terecht op afspraak:

  • maandag t/m vrijdag van 08.00 - 16.00 uur