Klachten

Bent u niet tevreden bent over hoe de gemeente u heeft behandeld? Laat ons weten wat er is gebeurd, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

U kunt een klacht indienen als:

  • u vindt dat u het antwoord, de oplossing of een product niet op tijd heeft gekregen of
  • u niet tevreden bent over de kwaliteit van het antwoord, de oplossing of het product of
  • u niet correct bent behandeld door een medewerker of bestuurder

Direct regelen

Digitaal klachtenformulier

Hoe werkt het?
  • Probeert eerst het probleem uit te praten met de medewerker of leidinggevende van die afdeling. Wanneer dit niet lukt, kunt u formeel een klacht indienen.
  • U dient uw klacht in:
    • digitaal via het klachtenformulier.
    • per brief; stuur uw brief naar gemeente Vlaardingen, t.a.v. klachtencoördinator, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen, of geef de brief af bij het stadskantoor.
    • aan de balie of telefonisch, als u moeite heeft met schrijven.
  • U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging.
  • Wij onderzoeken uw klacht binnen 6 weken en reageren schriftelijk.
  • Het is niet mogelijk een klacht in te dienen wanneer:
    • het voorval langer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden;
    • het om een besluit gaat waartegen bezwaar kan worden aangetekend;
    • het gaat om beleidsbeslissingen van de gemeente. U kunt uiteraard wel invloed uitoefenen op het gemeentelijk beleid via inspraak en bezwaar en beroep.
  • Eerst proberen we om de klacht informeel af te handelen. Informele behandeling houdt in dat de klachtbehandelaar zo spoedig mogelijk (telefonisch) contact opneemt met de indiener van de klacht met als doel om de klacht door middel van een gesprek op te lossen en de indiener tevreden te stellen. Het oplossen van het oorspronkelijke probleem staat centraal hierbij.
  • Bel voor meer informatie over de klachtenafhandeling met de klachtencoördinator via (010) 248 4000. Of stuur een bericht via vlaardingen.nl/contactformulier t.a.v. de klachtencoördinator.
  • Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht? Neem dan eerst contact op met de gemeentesecretaris of de griffier. Voor een onafhankelijk oordeel en voor bemiddeling kunt u terecht bij de Nationale ombudsman.
  • Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht over jeugdhulp of onderwijs? Dan kunt u terecht bij de Kinderombudsman.
Kosten

Geen