Servicenormen

De gemeente Vlaardingen vindt goede service belangrijk. Daarom heeft de gemeente servicenormen opgesteld voor de dienstverlening. U weet hierdoor welke service u van de gemeente kunt verwachten als u contact met de gemeente opneemt via de website, telefoon, e-mail, post, sociale media of langskomt bij de balie van het stadskantoor.

Wat kunt u van de gemeente verwachten?

Website

  • De website is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
  • De informatie op de website is correct, actueel en geschreven in begrijpelijke taal.
  • Bij een product of dienst (zoals het aanvragen van een paspoort of doorgeven van een verhuizing) staat per product of dienst de behandelduur vermeld.

Telefoon

  • U kunt op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur bellen via telefoonnummer (010) 248 4000.
  • Als u belt nemen wij de telefoon binnen 45 seconden op;
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan maken wij een terugbelverzoek. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact met u op.

WhatsApp

  • U kunt ons een WhatsApp-bericht sturen via telefoonnummer 06 3081 5413.
  • U krijgt binnen 1 werkdag een reactie, als u op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur een bericht stuurt.

E-mail

  • U kunt de gemeente een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier.
  • U ontvangt automatisch een ontvangstbevestiging van dit contactformulier.
  • Eenvoudige vragen worden binnen 3 werkdagen beantwoord.
  • Als de afhandeltermijn langer dan 3 werkdagen duurt ontvangt u een bericht met daarin een termijn wanneer u het inhoudelijke antwoord kunt verwachten.

Social media

  • U kunt op LinkedIn, Instagram, Twitter en Facebook 24 uur per dag, 7 dagen per week uw vraag/opmerking kwijt.
  • Eenvoudige vragen worden binnen 1 werkdag beantwoord;
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan sturen wij een bericht met daarin een termijn wanneer u het inhoudelijke antwoord kunt verwachten.

Post

  • Wij beantwoorden uw brief binnen 30 werkdagen.
  • Als de afhandelingstermijn langer dan 30 werkdagen duurt dan sturen wij u een brief met daarin een termijn wanneer u het antwoord kunt verwachten.

Balie

  • Maak vooraf een afspraak via www.vlaardingen.nl/afspraak om stadskantoor Westnieuwland 6 te bezoeken.
  • U wordt binnen 5 minuten na het afgesproken tijdstip geholpen.

De Buitenlijn (meldpunt openbare ruimte)

  • Bij spoedeisende meldingen wordt het gevaar binnen 24 uur weggehaald.
  • Bij andere problemen wordt uw melding tussen 4 en 20 werkdagen afgehandeld.
  • Sommige werkzaamheden gaan volgens een vaste planning. Als u over deze werkzaamheden een melding maakt, handelen we deze af volgens de planning die er al is. Dit geldt onder andere voor onkruid en riet verwijderen, (lang) gras maaien en afvalbakken legen.