Nieuw: Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties

In Nederland maken veel organisaties gebruik van overheidsregistraties. Daarin staan gegevens van burgers, bedrijven en organisaties centraal. Overheidsorganisaties gebruiken deze gegevens bijvoorbeeld om een uitkering te verstrekken, een verhuizing te verwerken of een rijbewijs uit te geven.

Het is belangrijk dat al die gegevens kloppen. Staat er toch een fout in uw gegevens? Dan moet deze snel worden hersteld. Sinds 4 januari kunt u dit melden bij het nieuwe Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO). Het meldpunt helpt burgers en bedrijven de fout te ontdekken, onjuiste gegevens te corrigeren en problemen die daardoor zijn ontstaan, op te lossen. Signaleren medewerkers van een overheidsorganisatie een probleem dat zij zelf niet kunnen oplossen? Dan kunnen zij ook bij het meldpunt terecht.

Eerst contact met verantwoordelijke organisatie

Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties is er om u te helpen als u denkt dat uw gegevens niet goed zijn geregistreerd bij de overheid. Neem echter altijd eerst contact op met de organisatie die verantwoordelijk is voor deze gegevens. Kloppen uw gegevens bij de gemeente Vlaardingen niet? Dan kunt u ze laten aanpassen via de pagina over persoonsgegevens.

Meer informatie

Op de website van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens vindt u meer informatie en kunt u de route zien om te kijken bij welke organisatie u terecht kunt als u een probleem heeft met uw gegevens bij de overheid. Hier staan ook drie webformulieren voor: burgers, overheidsorganisaties en bedrijven.